«درون‌گرایی» رفتاری است که با دیدگاه درونی، ذهنی همراه است. فرد «درون‌گرا» آمادگی بیشتری برای خودداری و تسلط بر نفس از خود نشان می دهد. این افراد کمتر تمایل به حضور درجمع دارند و بیشتر دقت خود را به مطالعه و فعالیت‌های ذهنی انفرادی می‌گذرانند.برای تصمیم گیری مناسب و شناخت مناسب از افراد مخاطب در سناریوهای گیمیفیکیشن در ادامه برخی از خصوصیات و اطلاعات موردنیاز این افراد را با هم بررسی میکنیم.

درون‌گرایی – introversion

حل مسئله: تمایل به پردازش درونی اطلاعات، خطور کردن بهترین راه حل ها به هنگام سکوت و تنهایی، نیاز به افزایش دانش و آگاهی قبل از بحث درباره مشکل مورد نظر

ارتباطات: ترجیح دادن ایمیل و پیام های صوتی، اجتناب از تعاملات غیرضروری، عدم علاقه به هدر دادن وقت با بحث و گفت و گو، تمایل به فکر کردن قبل از عمل، عدم علاقه به جلسات و ملاقات های طولانی مدت، جستجو برای یافتن فرصت هایی جهت تنهایی و سکوت

تصمیم گیری: تصمیم گیری مستقل دو بدون دخالت دیگران برایشان خوشایندتر است، نیاز داشتن به زمان قبل از شروع فعالیت

تعاملات بین فردی: احساس تخلیه انرژی به واسطه تعاملات زیادی، اجتماعی و نیاز به تنهایی برای نیرو گرفتن دوباره، بودجه بندی دقیق” زمان مخصوص به دیگران”

توجه و تمرکز: تمرکز زیاد روی افکار و نظرات درونی، اغلب مشغول گفتگوی درونی بودن، لذت بردن از تمرکز در سکوت بر یک موضوع، ناراحت شدن از عوامل مزاحم

نقاط قوت طبیعی: آرام کردن افراد و گروه ها، ارزیابی موقعیت قبل از عمل کردن، گوش دادن به نظرات دیگران، مستقل عمل کردن

نقاط ضعف طبیعی: ناتوانی از در میان گذاشتن افکارشان با دیگران، مشورت نگرفتن از دیگران، تاکید بیش از حد بر نوشتن، فکر کردن خیلی زیاد قبل از اقدام به عمل

چگونه باعث آزار دیگران می شوند: با ناتوانی در ابراز عقاید، شرکت نکردن در بحث ها یا واکنش نشان ندادن نسبت به حرف های دیگران

سوء تعبیر دیگران در مورد آنها: ممکن است دیگران به اشتباه آنها را افرادی کناره گیر، خجالتی و غیرصمیمی تلقی کنند.

آشنایی ما با ویژگی های شخصیتی خود و اطرافیان مان باعث می شود که با پذیرش این تفاوت ها و احترام گذاشتن به آنها در برخورد با دیگران رفتار معقولانه تری داشته باشیم.

و بطور کلی درون‌گراها اين ‌گونه‌اند :

– علاقه‌مند به احساسات و افكار خودشان، نيازمند به داشتن قلمرو شخصي، كم‌حرف، ساكت و متفكر.
– دوستان زيادي ندارند. در ارتباط برقرار كردن با افراد جديد مشكل دارند. علاقه‌مند به سكوت و تمركز. از ديد و بازديد‌هاي غيرمنتظره و ناگهاني بيزارند.
– كارايي آنها در تنهايي بيشتر است و ترس آنها اين است كه فرديت خود را از دست بدهند. از فعاليت‌هاي انفرادي انرژي مي‌گيرند.
– در بين انبوه مردم بودن آنها را خسته مي‌كند. معمولاً كم‌رو هستند. درك‌شان مشكل است. اهل ايده و عقايد نو هستند.
– شخصيتي متمايز در خلوت خود و در حضور ديگران دارند. مشتاق و احساساتي هستند. معمولاً احساسات‌شان را بيان نمي‌كنند. در جمع ناآشنا ساكت اما در جمع دوستان خود راحت هستند. تمركزشان زياد است. براي تصميم گيري به زمان نياز دارند. پيش از حرف زدن مي‌انديشند.
– از در ميان گذاشتن اطلاعات شخصي خود با ديگران خودداري مي‌كنند. از قوانين خشك بيزارند و خواهان آزادي هستند. مايل به رويكردي آهسته اما دقيق‌اند. اهل عبرت گرفتن از ديگرانند و پس از آموختن روش زندگي، ديگر گونه زندگي مي‌كنند.
– حدود 65 درصد نوابغ را درون‌گرايان تشكيل مي‌دهند.
* البته اين خصوصيات هيچ ارتباطي با كمرويي و عدم اعتماد به نفس درون‌گرايان ندارد. ممكن است آنها خيلي هم با اعتمادبه نفس باشند.

خصوصیات افراد برون گرا را بخوانید

مطالب مکمل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اصول گیمیفیکیشن , اقای گیمیفیکیشن , اموزش گیمیفیکیشن , انجمن گیمیفیکیشن ایران , انواع گیمیفیکیشن , اهمیت گیمیفیکیشن , ایده های گیمیفیکیشن , ایران گیمیفیکیشن , بازاریابی گیمیفیکیشن , بازاریابی گیمیفیکیشن , بازی گیمیفیکیشن , برنامه گیمیفیکیشن , بوم گیمیفیکیشن , تئوری گیمیفیکیشن , تاریخچه گیمیفیکیشن , تعریف گیمیفیکیشن , تکنیک های گیمیفیکیشن , تکنیک گیمیفیکیشن , حمید فدایی گیمیفیکیشن , خدمات گیمیفیکیشن , دانشگاه تهران گیمیفیکیشن , راهکار گیمیفیکیشن , روانشناسی گیمیفیکیشن , سمینار گیمیفیکیشن , سیستم گیمیفیکیشن , شرکت های گیمیفیکیشن , شرکت گیمیفیکیشن , طراحی گیمیفیکیشن , علم گیمیفیکیشن , عناصر گیمیفیکیشن , عکس گیمیفیکیشن , فدایی گیمیفیکیشن , فروش گیمیفیکیشن , فنون گیمیفیکیشن , قانون گیمیفیکیشن , مثال های گیمیفیکیشن , مزایای گیمیفیکیشن , مستر گیمیفیکیشن , معادل فارسی گیمیفیکیشن , معنای گیمیفیکیشن , معنی واژه گیمیفیکیشن , معنی گیمیفیکیشن , مفهوم گیمیفیکیشن , مقالات گیمیفیکیشن , مقاله های گیمیفیکیشن , مقاله گیمیفیکیشن در آموزش , نقد گیمیفیکیشن , نمودار گیمیفیکیشن , نمونه های گیمیفیکیشن در آموزش , نمونه های گیمیفیکیشن , نمونه گیمیفیکیشن در ایران , نمونه گیمیفیکیشن , هدف گیمیفیکیشن , همایش گیمیفیکیشن , ویژگی های گیمیفیکیشن , پاورپوینت گیمیفیکیشن , پایان نامه گیمیفیکیشن , پرسشنامه گیمیفیکیشن , پروژه گیمیفیکیشن , کاربردهای گیمیفیکیشن , کاربرد گیمیفیکیشن در آموزش , کاربرد گیمیفیکیشن در صنعت بانکداری , کاربرد گیمیفیکیشن در کسب و کار , کاربرد گیمیفیکیشن چیست , کاربرد گیمیفیکیشن , کارگاه گیمیفیکیشن , کتاب طراحی گیمیفیکیشن , کتاب گیمیفیکیشن در کسب و کار , گیمیفیکیشن اجتماعی , گیمیفیکیشن از آشنایی تا طراحی , گیمیفیکیشن ایرانی , گیمیفیکیشن بازاریابی , گیمیفیکیشن بانک رفاه , گیمیفیکیشن به زبان ساده , گیمیفیکیشن تهران , گیمیفیکیشن در آموزش , گیمیفیکیشن در ایران , گیمیفیکیشن در اینستاگرام , گیمیفیکیشن در بازاریابی , گیمیفیکیشن در سلامت , گیمیفیکیشن در فرهنگ سازی , گیمیفیکیشن در فروش , گیمیفیکیشن در کسب و کار , گیمیفیکیشن در گردشگری , گیمیفیکیشن رفاه , گیمیفیکیشن سازمانی , گیمیفیکیشن سلامت , گیمیفیکیشن سینما , گیمیفیکیشن شعبانعلی , گیمیفیکیشن مثال , گیمیفیکیشن مقاله , گیمیفیکیشن ویکی پدیا , گیمیفیکیشن ویکی , گیمیفیکیشن چیست , گیمیفیکیشن چیه , گیمیفیکیشن کتاب , گیمیفیکیشن کوکاکولا , گیمیفیکیشن یعنی چه , گیمیفیکیشن pdf ,