«برون‌گرایی» رفتاری است که با دیدگاه عینی و خارجی مشخص شده و با فعالیت عملی بالاتری همراه است، افراد «برون‌گرا» از آمادگی کمتری برای تسلط بر نفس خویش برخوردارند. معمولا نسبت به افراد درونگرا اعتماد به نفس بالاتری دارند بودن در جمع و فعالیت های گروهی را بر فعالیت های انفرادی ترجیح می دهند. برای تصمیم گیری مناسب و شناخت مناسب از افراد مخاطب در سناریوهای گیمیفیکیشن در ادامه برخی از خصوصیات و اطلاعات موردنیاز را با هم بررسی میکنیم.

برون‌گرایی – Extraversion

حل مساله: تمایل به با صدای بلند فکر کردن، خطور کردن بهترین راه حل ها به ذهن در هنگام حرف زدن، نادیده گرفتن نظرات دیگران، علاقه به شرکت در بحث های گروهی به منظور حل مشکل

ارتباطات: ترجیح ارتباط رو در رو در صورت امکان، تمایل به دیدن واکنش ها و رفتارهای غیرکلامی، نیاز به بازخورد فوری، عدم علاقه به نوشتن خاطرات روزانه یا ایمیل های طولانی، جستجو برای یافتن فرصت هایی جهت گفتگو و فعالیت های اجتماعی

تصمیم گیری: دریافت اطلاعات از دیگران قبل از تصمیم گیری تمایل به سریع عمل کردن در موقع بحرانی
تعاملات بین فردی: انرژی گرفتن از تعامل با دیگران و احساس تخلیه انرژی به واسطه تحمل تنهایی به مدت طولانی، داشتن دوستان و آشنایان زیاد

توجه و تمرکز: تمرکز زیاد روی افراد و اشیا دور و بر، ناتوانی در تمرکز به هنگام سکوت، خسته شدن از اجبار به نشستن و توجه طولانی مدت به یک شی یا موضوع، اهمیت ندادن به عوامل مزاحم

نقاط قوت طبیعی: انرژی دادن به افراد و گروه ها، توانایی سریع عکس العمل نشان دادن، به وجود آمدن احساس شور و هیجان، آشنا کردن افراد به یکدیگر

نقاط ضعف طبیعی: ندادن فضا به دیگران برای صحبت کردن، توجه نکردن به اطلاعات دیگران، ننوشتن درباره مشکلات، واکنش نشان دادن قبل از فکر کردن

چگونه باعث آزار دیگران می شوند: با صحبت کردن و جلب توجه زیاد و اجازه ندادن به دیگران برای مطرح کردن خود در جمع

سوء تعبیر دیگران در مورد آنها: شاید دیگران انها را افرادی خودخواه که برای دیگران ارزشی قائل نیستند تصور کنند.

و بطور کلی برون‌گراها اين‌گونه‌اند :

– علاقه‌مند به وقايع پيرامون خود.
– رو راست و معمولا پرحرف.
– عقيده خود را با عقايد ديگران مقايسه مي‌كنند.
-اهل پيشقدم شدن در كارها.
– به سهولت دوستان جديدي يافته و با يك گروه خود را وفق مي‌دهند.
-افكار خود را راحت بيان مي‌كنند.
-علاقه‌مند به افراد جديد.
– بزرگ‌ترين وحشت آنها آن است كه نكند پس از يك فاجعه هولناك آخرين بازمانده بشر روي زمين باشند! (ترس از قطع ارتباط با دنياي خارج و مردم)؛ يعني تنهايي براي آنها بسيار آزار دهنده است.
-از تعامل و ارتباط برقرار كردن با ديگران انرژي مي‌گيرند.
– خوش مشرب بوده اما زياد احساساتي نيستند.
– ريسك پذيرند، سريع تصميم مي‌گيرند، اجتماعي هستند، درك آنها آسان است، شخصيت آنها در خلوت و حضور ديگران معمولاً يكسان است و معاشرتي هستند.
– پس از آنكه حرف خود را زدند به گفته خود مي‌انديشند. علاقه‌مند به كار گروهي هستند. نقل هر مجلس هستند. موسيقي با صداي بلند و فعاليت‌هاي هيجان‌انگيز را بيشتر دوست دارند.
– رنگ‌هاي روشن را بيشتر دوست دارند. بيشتر از اعمال ديگران خشمگين مي‌شوند تا اعمال خودشان. اطلاعات شخصي خود را به سادگي با ديگران قسمت مي‌كنند. رويكرد سريع‌الوصول را بيشتر ترجيح مي‌دهند. تنها از روي تجارب زندگي خود درس مي‌گيرند و نه عبرت گرفتن از ديگران.
– حدوداً 60 درصد از جمعيت زمين را تشكيل مي‌دهند.
* البته خصوصيات فوق، هيچ ارتباطي با اعتماد به نفس داشتن فرد برونگرا ندارد، يك برون‌گرا ممكن است اعتمادبه نفس پاييني داشته باشد.

مطالب مکمل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اصول گیمیفیکیشن , اقای گیمیفیکیشن , اموزش گیمیفیکیشن , انجمن گیمیفیکیشن ایران , انواع گیمیفیکیشن , اهمیت گیمیفیکیشن , ایده های گیمیفیکیشن , ایران گیمیفیکیشن , بازاریابی گیمیفیکیشن , بازاریابی گیمیفیکیشن , بازی گیمیفیکیشن , برنامه گیمیفیکیشن , بوم گیمیفیکیشن , تئوری گیمیفیکیشن , تاریخچه گیمیفیکیشن , تعریف گیمیفیکیشن , تکنیک های گیمیفیکیشن , تکنیک گیمیفیکیشن , حمید فدایی گیمیفیکیشن , خدمات گیمیفیکیشن , دانشگاه تهران گیمیفیکیشن , راهکار گیمیفیکیشن , روانشناسی گیمیفیکیشن , سمینار گیمیفیکیشن , سیستم گیمیفیکیشن , شرکت های گیمیفیکیشن , شرکت گیمیفیکیشن , طراحی گیمیفیکیشن , علم گیمیفیکیشن , عناصر گیمیفیکیشن , عکس گیمیفیکیشن , فدایی گیمیفیکیشن , فروش گیمیفیکیشن , فنون گیمیفیکیشن , قانون گیمیفیکیشن , مثال های گیمیفیکیشن , مزایای گیمیفیکیشن , مستر گیمیفیکیشن , معادل فارسی گیمیفیکیشن , معنای گیمیفیکیشن , معنی واژه گیمیفیکیشن , معنی گیمیفیکیشن , مفهوم گیمیفیکیشن , مقالات گیمیفیکیشن , مقاله های گیمیفیکیشن , مقاله گیمیفیکیشن در آموزش , نقد گیمیفیکیشن , نمودار گیمیفیکیشن , نمونه های گیمیفیکیشن در آموزش , نمونه های گیمیفیکیشن , نمونه گیمیفیکیشن در ایران , نمونه گیمیفیکیشن , هدف گیمیفیکیشن , همایش گیمیفیکیشن , ویژگی های گیمیفیکیشن , پاورپوینت گیمیفیکیشن , پایان نامه گیمیفیکیشن , پرسشنامه گیمیفیکیشن , پروژه گیمیفیکیشن , کاربردهای گیمیفیکیشن , کاربرد گیمیفیکیشن در آموزش , کاربرد گیمیفیکیشن در صنعت بانکداری , کاربرد گیمیفیکیشن در کسب و کار , کاربرد گیمیفیکیشن چیست , کاربرد گیمیفیکیشن , کارگاه گیمیفیکیشن , کتاب طراحی گیمیفیکیشن , کتاب گیمیفیکیشن در کسب و کار , گیمیفیکیشن اجتماعی , گیمیفیکیشن از آشنایی تا طراحی , گیمیفیکیشن ایرانی , گیمیفیکیشن بازاریابی , گیمیفیکیشن بانک رفاه , گیمیفیکیشن به زبان ساده , گیمیفیکیشن تهران , گیمیفیکیشن در آموزش , گیمیفیکیشن در ایران , گیمیفیکیشن در اینستاگرام , گیمیفیکیشن در بازاریابی , گیمیفیکیشن در سلامت , گیمیفیکیشن در فرهنگ سازی , گیمیفیکیشن در فروش , گیمیفیکیشن در کسب و کار , گیمیفیکیشن در گردشگری , گیمیفیکیشن رفاه , گیمیفیکیشن سازمانی , گیمیفیکیشن سلامت , گیمیفیکیشن سینما , گیمیفیکیشن شعبانعلی , گیمیفیکیشن مثال , گیمیفیکیشن مقاله , گیمیفیکیشن ویکی پدیا , گیمیفیکیشن ویکی , گیمیفیکیشن چیست , گیمیفیکیشن چیه , گیمیفیکیشن کتاب , گیمیفیکیشن کوکاکولا , گیمیفیکیشن یعنی چه , گیمیفیکیشن pdf ,