هدف این پژوهش طراحی مدل بازی وارسازی به منظور مدیریت تجربه نسل وای است. این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی است.

روش پژوهش حاضر کیفی است و به منظور جمع‌آوری داده‌های مورد نیاز در این مطالعه از روش فراترکیب استفاده شده است. در این پژوهش، جامعه آماری کلیه پژوهش‌های علمی چاپ شده در پایگاه‌های معتبر داخلی و خارجی است؛

روش نمونه گیری، نمونه گیری هدفمند و غیراحتمالی است که با استفاده از ملاک‌های ورودی ۲۱ مطالعه به عنوان نمونه انتخاب شدند؛ روش گردآوری اطلاعات، روش کتابخانه‌ای و ابزار گردآوری اطلاعات چک لیست است. جهت ارزیابی پایایی از ضریب کاپای کوهن استفاده شده است. نتایج حاصل از فراترکیب شامل استخراج ۹۶ کد باز، ۹ تم (عملکرد پاداش، عملکرد مقام، عملکرد رقابت، عملکرد خود اظهاری، تجربه جریان (غوطه ورسازی، گذر زمان، کنترل، لذت)، تجربه زیباشناختی (خودشکوفایی، پایش فعال، معنی)، قصد استفاده مداوم، رضایت و وفاداری) و ۳ مقوله (عملکرد بازی وارسازی، مدیریت تجربه نسل وای و نتایج رفتاری مشتری) است.

این پژوهش مدلی را تدوین می‌کند که پیش نیاز‌های تجربه جریان و تجربه زیبایی‌شناسی و نقش آن‌ها را در توضیح قصد استفاده مداوم، رضایت و وفاداری از یک سیستم گیمیفای شده نشان می‌دهد. یافته‌های این پژوهش برای طراحان گیمیفیکیشن و بازاریابانی مفید است که به دنبال راه‌های جدیدی برای ارتقاء مدیریت تجربه مشتری در بازی وارسازی هستند. به طور کلی، طراحی عملکردهای بازی‌وارسازی به شکل مناسب می‌تواند باعث ایجاد تجربه جریان و تجربه زیبا شناختی مطلوب در مشتریان شده و مشارکت آن‌ها را افزایش داده و به نتایج رفتاری مثبتی منتهی شود.

نویسندگان:

فرناز بدیعی، دانشجو دکترا ،گروه مدیریت بازرگانی-بازاریابی،واحد علی آباد کتول ،دانشگاه آزاد اسلامی ،علی آبادکتول،ایران
هرمز مهرانی، استادیار ،گروه مدیریت ،موسسه آموزش عالی غزالی،قزوین،ایران
حسین دیده خانی، استادیار،گروه مهندسی صنایع ،واحد علی آبادکتول،دانشگاه آزاد اسلامی ،علی آبادکتول،ایران
روح اله سمیعی، استادیار،گروه مدیریت ،واحد علی آبادکتول،دانشگاه آزاد اسلامی ،علی آبادکتول،ایران

دانلود مقاله

گیمیفیکیشن در آموزشگیمیفیکیشن در بازاریابیمقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اصول گیمیفیکیشن , اقای گیمیفیکیشن , اموزش گیمیفیکیشن , انجمن گیمیفیکیشن ایران , انواع گیمیفیکیشن , اهمیت گیمیفیکیشن , ایده های گیمیفیکیشن , ایران گیمیفیکیشن , بازاریابی گیمیفیکیشن , بازاریابی گیمیفیکیشن , بازی گیمیفیکیشن , برنامه گیمیفیکیشن , بوم گیمیفیکیشن , تئوری گیمیفیکیشن , تاریخچه گیمیفیکیشن , تعریف گیمیفیکیشن , تکنیک های گیمیفیکیشن , تکنیک گیمیفیکیشن , حمید فدایی گیمیفیکیشن , خدمات گیمیفیکیشن , دانشگاه تهران گیمیفیکیشن , راهکار گیمیفیکیشن , روانشناسی گیمیفیکیشن , سمینار گیمیفیکیشن , سیستم گیمیفیکیشن , شرکت های گیمیفیکیشن , شرکت گیمیفیکیشن , طراحی گیمیفیکیشن , علم گیمیفیکیشن , عناصر گیمیفیکیشن , عکس گیمیفیکیشن , فدایی گیمیفیکیشن , فروش گیمیفیکیشن , فنون گیمیفیکیشن , قانون گیمیفیکیشن , مثال های گیمیفیکیشن , مزایای گیمیفیکیشن , مستر گیمیفیکیشن , معادل فارسی گیمیفیکیشن , معنای گیمیفیکیشن , معنی واژه گیمیفیکیشن , معنی گیمیفیکیشن , مفهوم گیمیفیکیشن , مقالات گیمیفیکیشن , مقاله های گیمیفیکیشن , مقاله گیمیفیکیشن در آموزش , نقد گیمیفیکیشن , نمودار گیمیفیکیشن , نمونه های گیمیفیکیشن در آموزش , نمونه های گیمیفیکیشن , نمونه گیمیفیکیشن در ایران , نمونه گیمیفیکیشن , هدف گیمیفیکیشن , همایش گیمیفیکیشن , ویژگی های گیمیفیکیشن , پاورپوینت گیمیفیکیشن , پایان نامه گیمیفیکیشن , پرسشنامه گیمیفیکیشن , پروژه گیمیفیکیشن , کاربردهای گیمیفیکیشن , کاربرد گیمیفیکیشن در آموزش , کاربرد گیمیفیکیشن در صنعت بانکداری , کاربرد گیمیفیکیشن در کسب و کار , کاربرد گیمیفیکیشن چیست , کاربرد گیمیفیکیشن , کارگاه گیمیفیکیشن , کتاب طراحی گیمیفیکیشن , کتاب گیمیفیکیشن در کسب و کار , گیمیفیکیشن اجتماعی , گیمیفیکیشن از آشنایی تا طراحی , گیمیفیکیشن ایرانی , گیمیفیکیشن بازاریابی , گیمیفیکیشن بانک رفاه , گیمیفیکیشن به زبان ساده , گیمیفیکیشن تهران , گیمیفیکیشن در آموزش , گیمیفیکیشن در ایران , گیمیفیکیشن در اینستاگرام , گیمیفیکیشن در بازاریابی , گیمیفیکیشن در سلامت , گیمیفیکیشن در فرهنگ سازی , گیمیفیکیشن در فروش , گیمیفیکیشن در کسب و کار , گیمیفیکیشن در گردشگری , گیمیفیکیشن رفاه , گیمیفیکیشن سازمانی , گیمیفیکیشن سلامت , گیمیفیکیشن سینما , گیمیفیکیشن شعبانعلی , گیمیفیکیشن مثال , گیمیفیکیشن مقاله , گیمیفیکیشن ویکی پدیا , گیمیفیکیشن ویکی , گیمیفیکیشن چیست , گیمیفیکیشن چیه , گیمیفیکیشن کتاب , گیمیفیکیشن کوکاکولا , گیمیفیکیشن یعنی چه , گیمیفیکیشن pdf ,