موسسه Newzoo یک مؤسسه تحقیقاتی در زمینه صنعت بازی محسوب می‌شود. این موسسه تازه‌ترین گزارش خود خبر داده است تا پایان سال‌جاری میلادی، آمریکا به حکمرانی چندین ساله چین در بازار جهانی گیم پایان می‌دهد و صدرنشین خواهد شد.

چین در سه سال گذشته به‌صورت متوالی به‌عنوان بزرگ‌ترین بازار گیم جهان شناخته می‌شد اما با توجه به اینکه درآمد این کشور از حوزه گیم در سال 2018 به کمترین میزان خود در یک دهه اخیر رسیده، مؤسسه پژوهشی Newzoo معتقد است امریکا جای چین را خواهد گرفت و به پرچمدار صنعت گیم جهان تبدیل می‌شود. بسیاری، دلیل این موضوع را محدودیت‌های 9ماهه کشور چین در سال 2018 برای تولید یا ورود بازی‌ها و ارائه آن به کاربران می‌دانند چرا که دولت چین در این مدت برای کنترل محتوای بازی‌های ویدئویی، موبایلی و… و مقابله با اعتیاد کودکان و جوانان این کشور به گیم، از تأیید بسیاری از بازی‌ها خودداری کرد و همین موضوع سبب کاهش ارزش بازار صنعت گیم در این کشور شده است. البته برخی هم این کاهش درآمد را به پلی استیشن و ایکس باکس نسبت می‌دهند.

درحالی که چین انتظار دارد تا پایان سال 2019 حدود 36.5میلیارد دلار درآمد از صنعت گیم داشته باشد، Newzoo پیش‌بینی کرده است برای نخستین بار ازسال 2015 تاکنون، میزان درآمد امریکا از این صنعت به 37میلیارد دلار می‌رسد که البته این توسعه را می‌توان به رشد در بازار تلفن همراه و همچنین بازار کنسول‌ها در امریکا مرتبط دانست. به‌دلیل رشد تعداد کاربران کنسول در امریکا و همچنین رقم بالایی که برای بازی‌های آن هزینه می‌کنند این صنعت در این کشور رشد قابل ملاحظه‌ای یافته و حدود 50درصد درآمد صنعت گیم امریکا از بازی‌های کنسول حاصل می‌شود چراکه درآمد این کشور از بازی‌های کنسول، 18.5میلیارد دلار است که نشان از رشد سالانه 13.9درصدی دارد.

حکمرانی آمریکا در بازار جهانی گیم

اما وضعیت صنعت گیم در گستره جغرافیایی چگونه است؟ طبق این آمار، 23درصد از بازار گیم جهان در اختیار اروپا، خاورمیانه و آفریقا قرار دارد و ارزش بازار این منطقه تا پایان سال 2019 به 34.7میلیارد دلار خواهد رسید که این رقم رشد سالانه 11.5درصدی دارد.

ازسوی دیگر هرچند امریکای لاتین تنها 4درصد از بازار گیم جهان را در اختیار دارد ولی به‌عنوان منطقه‌ای با سریع‌ترین رشد بازار گیم جهان شناخته می‌شود چرا که بازار گیم این منطقه رشد سالانه 11.1درصدی دارد و ارزش بازار گیم این منطقه به 5.6میلیارد دلار می‌رسد. بسیاری این رشد سریع را در نتیجه بهبود زیرساخت‌ها در امریکای لاتین و همچنین رشد بازی‌های موبایلی در این منطقه می‌دانند. امریکای شمالی 26درصد و آسیا- اقیانوسیه نیز 47درصد از بازار گیم جهان را در اختیار دارند.ارزش بازار گیم منطقه آسیا- اقیانوسیه 72.2میلیارد دلار است که نشان از رشد سالانه 7.6درصدی دارد.

اگر هم بخواهیم به جدول کشورهای برتر در صنعت گیم جهان نگاهی بیندازیم باید گفت مؤسسه Newzooدر گزارش خود آورده است در سال 2019، بعد از امریکا و چین کشورهای ژاپن، کره جنوبی و آلمان برترین بازارهای صنعت گیم جهان را در اختیار خواهند داشت و رتبه 6تا 10 این جدول به بریتانیا، فرانسه، کانادا، اسپانیا و ایتالیا تعلق دارد.

45درصد صنعت گیم در اختیار بازی‌های موبایلی

همچنین اگر بخواهیم بازار صنعت گیم را بر مبنای وسایل دیجیتال مختلف تقسیم‌بندی کنیم باید گفت 45درصد این صنعت به بازی‌های موبایلی اختصاص دارد و تبدیل به بزرگترین بخش بازار گیم جهان شده است هرچند طبق گزارش Newzoo، حوزه کنسول‌های بازی می‌تواند تا پایان سال‌جاری میلادی سریع‌ترین رشد وسایل مربوط به صنعت گیم را تجربه کند.

طبق این گزارش، 9درصد از بازی‌های موبایلی به تبلت و 36درصد به تلفن‌های هوشمند اختصاص دارد. ارزش کل بازار بازی‌های موبایلی 68.5میلیارد دلار با رشد سالانه 10.2درصد است که 13.68میلیارد دلار آن به بازی‌های تبلت و 54.9میلیارد دلار هم به بازی‌های تلفن هوشمند مربوط می‌شود.

این گزارش همچنین پیش‌بینی کرده است به‌دلیل افزایش رشد گوشی‌های هوشمند، بازی‌های موبایلی در سال 2022 درآمد 95.4میلیارد دلاری خواهند داشت که نیمی از کل بازار گیم را به خود اختصاص می‌دهد. هرچند این بخش بزرگترین رشد را در بازار جهان دارد ولی در بازارهایی همچون امریکای شمالی، اروپای غربی و ژاپن که بازار تلفن هوشمند آنها اشباع شده است، این رشد بسیار آهسته است. درمقابل، در بازارهای نوظهور ازجمله هندوستان، خاورمیانه و شمال آفریقا و آسیای جنوب شرقی رشد زیادی دارد.

طبق این تحقیق، همچنین 23درصد بازار گیم جهان به کامپیوترهای خانگی با ارزش بازار 35.7میلیارد دلار و رشد سالانه 4درصدی اختصاص دارد که از این رقم، 2درصد بازی‌ها از طریق مرورگرها انجام می‌شود. این بخش که ارزش 3.5میلیارد دلاری دارد تنها حوزه‌ای است که با رشد منفی15.1درصدی همراه بوده است. 21درصد باقیمانده هم با ارزش 32.2میلیارد دلار و رشد 6.6درصدی به بازی‌هایی مربوط می‌شود که از طریق کامپیوترهای خانگی دانلود می‌شود.

32درصد صنعت گیم جهان هم به بازی‌های کنسول با ارزش بازار 47.9میلیارد دلار و رشد سالانه 13.4درصد اختصاص دارد. گفتنی است که بازی‌های کنسول سریع‌ترین رشد را در سال 2019 دارند و این دومین سال است که رشد کنسول از بازی‌های موبایلی پیشی گرفته است.

همچنین باید گفت اکنون بیش از 2.5میلیارد گیمر در جهان وجود دارد که انتظار می‌رود آنها تا پایان سال‌جاری میلادی درمجموع بیش از 152میلیارد دلار در صنعت گیم هزینه کنند و این موضوع نشان از افزایش سالانه 9.6درصدی هزینه‌کرد آنها دارد. این مؤسسه همچنین پیش‌بینی کرده است هزینه گیمرها برای این صنعت تا سال 2022 به 196میلیارد دلار خواهد رسید که نسبت به سال 2018 رشدی 9درصدی دارد.

اینفوگرافیک گیمیفیکیشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اصول گیمیفیکیشن , اقای گیمیفیکیشن , اموزش گیمیفیکیشن , انجمن گیمیفیکیشن ایران , انواع گیمیفیکیشن , اهمیت گیمیفیکیشن , ایده های گیمیفیکیشن , ایران گیمیفیکیشن , بازاریابی گیمیفیکیشن , بازاریابی گیمیفیکیشن , بازی گیمیفیکیشن , برنامه گیمیفیکیشن , بوم گیمیفیکیشن , تئوری گیمیفیکیشن , تاریخچه گیمیفیکیشن , تعریف گیمیفیکیشن , تکنیک های گیمیفیکیشن , تکنیک گیمیفیکیشن , حمید فدایی گیمیفیکیشن , خدمات گیمیفیکیشن , دانشگاه تهران گیمیفیکیشن , راهکار گیمیفیکیشن , روانشناسی گیمیفیکیشن , سمینار گیمیفیکیشن , سیستم گیمیفیکیشن , شرکت های گیمیفیکیشن , شرکت گیمیفیکیشن , طراحی گیمیفیکیشن , علم گیمیفیکیشن , عناصر گیمیفیکیشن , عکس گیمیفیکیشن , فدایی گیمیفیکیشن , فروش گیمیفیکیشن , فنون گیمیفیکیشن , قانون گیمیفیکیشن , مثال های گیمیفیکیشن , مزایای گیمیفیکیشن , مستر گیمیفیکیشن , معادل فارسی گیمیفیکیشن , معنای گیمیفیکیشن , معنی واژه گیمیفیکیشن , معنی گیمیفیکیشن , مفهوم گیمیفیکیشن , مقالات گیمیفیکیشن , مقاله های گیمیفیکیشن , مقاله گیمیفیکیشن در آموزش , نقد گیمیفیکیشن , نمودار گیمیفیکیشن , نمونه های گیمیفیکیشن در آموزش , نمونه های گیمیفیکیشن , نمونه گیمیفیکیشن در ایران , نمونه گیمیفیکیشن , هدف گیمیفیکیشن , همایش گیمیفیکیشن , ویژگی های گیمیفیکیشن , پاورپوینت گیمیفیکیشن , پایان نامه گیمیفیکیشن , پرسشنامه گیمیفیکیشن , پروژه گیمیفیکیشن , کاربردهای گیمیفیکیشن , کاربرد گیمیفیکیشن در آموزش , کاربرد گیمیفیکیشن در صنعت بانکداری , کاربرد گیمیفیکیشن در کسب و کار , کاربرد گیمیفیکیشن چیست , کاربرد گیمیفیکیشن , کارگاه گیمیفیکیشن , کتاب طراحی گیمیفیکیشن , کتاب گیمیفیکیشن در کسب و کار , گیمیفیکیشن اجتماعی , گیمیفیکیشن از آشنایی تا طراحی , گیمیفیکیشن ایرانی , گیمیفیکیشن بازاریابی , گیمیفیکیشن بانک رفاه , گیمیفیکیشن به زبان ساده , گیمیفیکیشن تهران , گیمیفیکیشن در آموزش , گیمیفیکیشن در ایران , گیمیفیکیشن در اینستاگرام , گیمیفیکیشن در بازاریابی , گیمیفیکیشن در سلامت , گیمیفیکیشن در فرهنگ سازی , گیمیفیکیشن در فروش , گیمیفیکیشن در کسب و کار , گیمیفیکیشن در گردشگری , گیمیفیکیشن رفاه , گیمیفیکیشن سازمانی , گیمیفیکیشن سلامت , گیمیفیکیشن سینما , گیمیفیکیشن شعبانعلی , گیمیفیکیشن مثال , گیمیفیکیشن مقاله , گیمیفیکیشن ویکی پدیا , گیمیفیکیشن ویکی , گیمیفیکیشن چیست , گیمیفیکیشن چیه , گیمیفیکیشن کتاب , گیمیفیکیشن کوکاکولا , گیمیفیکیشن یعنی چه , گیمیفیکیشن pdf ,